Seks fikk attraktivitetsmidler

Sunndal Næringsselskap (SUNS) lyste nylig ut attraktivitetsmidler til prosjekter som stimulerer til aktivitet og tiltak som bidrar til å fremme Sunndal som en attraktiv kommune.

- Sunndal Næringsselskap mottok i år en rekke gode søknader for å fremme Sunndal som et attraktivt sted å bo, besøke og oppleve for flest mulig, og de som svarte best ut retningslinjene for attraktivitetsmidlene ble prioritert denne runden, forteller daglig leder i SUNS, Tove-Lise Torve.

Attraktivitetsmidler tildelt i 2024:
Phillipshaugen Lodge - barnedag 9.juni (5000,-)
Trollheim Brass - familiedag på Jenstad (5000,-)
Gjøra Vel  - utvikling av tursti (10 000,-)
Pamela og André Guldenhaupt - utvikling av gapahuk og Husky besøksgård (10 000,-)
Nina S.Lie - prosjekt Nennsom om lokalmat (10 000,-
Phillipshagens Venner - informasjonsfilm for besøkende i hagen (10 000,-)

F.v. Nina Lie (Nennsom), Adrian Stefanescu (Phillipshaugen), Oddveig Gikling-Bjørnå og Heidi Engelsvik Gjerde (Phillipshagens venner), Pamela og Andre Guldenhaupt og Eli Berg (Trollheims Brass). Gjøra vel var ikke til stede da bildet ble tatt.

Formålet med attraksjonsmidlene er støtte prosjekter og tiltak som har som mål å fremme bolyst, skape levende lokalsamfunn, bidra til økt stedstilhørighet, gi en potensiell stoppeffekt i kommunen, skape en attraksjonsfaktor som fremmer Sunndal som reisemål, eller et tilbud som engasjerer og aktiviserer lokalsamfunnet.

– Vi ble utrolig glade for midlene og iverksatte planene våre med en gang, forteller Jon Pascar ved Phillipshaugen Lodge som kastet seg rundt i planleggingen og inviterer inn til barnedag allerede 9.juni.

Og det er flere som allerede i gang, Oddveig Gikling-Bjørnå og Heidi Gjerde iler videre fra bildetaking til innspillingen som skal begynne om få timer.

– Midlene kommer svært godt med og at vi  gleder seg til innspilling i strålende sol, smiler de to på vei opp til Phillipshagen.

Også Eli Berg fra Trollheim Brass er glad for tildelingen og forteller at de legger til rette for en stor familiedag på Jenstad i juli.

 – Juli er en måned der det ikke skjer all verden av kulturtilbud i Sunndal, og  dette arrangementet vet vi settes stor pris på av mange. Vi legger også til rette for at flyktninger skal kunne komme på arrangementet og har tidligere hatt gode samarbeid rundt nettopp denne utvekslingen, forteller Berg.

– Attraksjonsverdien er stor for mange i de prosjektene som har fått midler denne gangen. Alt fra tursti og hage,via familiedager  til lokalmatprosjekt og besøkshundegård vil både gjøre Sunndal mer attraktiv for oss som bor her og turister, avslutter Ane Wennevold, prosjektleder i Sunndal Næringsselskap.

Forrige
Forrige

Hvem blir Årets Fossekall?

Neste
Neste

Destinasjonsanalyse: anbefaler videre satsing